Adelaide, Indian Pacific en Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kuarik & Martijn - WaarBenJij.nu Adelaide, Indian Pacific en Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kuarik & Martijn - WaarBenJij.nu

Adelaide, Indian Pacific en Perth

Door: Kuarik en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Kuarik & Martijn

22 Juni 2012 | Australië, Sydney

Hi,

Zijn we weer……..;-). Wederom bedankt voor al jullie reacties op onze reisverslagen. Het is erg leuk om de reacties vanuit Nederland te lezen en te zien hoe jullie de reis met ons mee beleven.

Na onze trip naar de Outback + Queensland en na onze belevenissen in Victoria was het tijd voor onze volgende trip in Australië, een 8-daagse trip naar Adelaide en Perth met als hoogtepunten: Adelaide, “The Indian Pacific” treintocht, Nullabor Plains, Cooktown, Kalgoorlie, Perth en Fremantle.

We zijn deze trip wederom gestart op het treinstation in Melbourne. Met de trein “The Overlander” zijn we voor de tweede keer van Melbourne naar Adelaide gegaan. Alleen zijn we nu langer in Adelaide gebleven om deze leuke stad verder te verkennen.
Adelaide is een mooie groene rustige stad met sierlijke victoriaanse gebouwen, brede en lange lanen met grote bomen, een mooie heuvelachtige omgeving en de beste Australische wijngaarden.

In deze stad hebben we gewandeld door de gezellige winkelstraten, rustige woonwijken en mooie parken. In de Adelaide Hills hebben we een 8 km wandeling bergop naar de top van Mount Lofty gedaan. Tijdens deze wandeling hadden we een prachtig uitzicht op de stad en de groene heuvelachtige omgeving. We hebben hier ook eindelijk onze eerste wilde koala’s gezien;-). Eerst praat je met elkaar tijdens het wandelen over het feit dat we nog steeds geen koala’s hebben gezien en dan plots ziet Kuarik onze eerste koala hoog in de bomen. En als je ze eenmaal hebt gezien…………….…daarna zagen we nog vijf andere koala’s slapen, eten of chillen hoog in de bomen;-).

Na onze trip in Adelaide gingen we met de trein naar Perth. Ons hotel bracht ons met hun bus naar het treinstation in Adelaide (circa 3,5 km). Rond 18:00 uur kwamen we aan op het station. Toen we op het perron alle spullen checkten, kwamen wij tot de conclusie dat iets miste……..……shit, de laptop!!!!;-(. Martijn stormde de damestoilet (waar Kuarik op dat moment was;-)) en hoorde dat de laptop nog in de bus lag. De bus die al weer op weg was naar het hotel. De trein vertrok rond 18:40 uur, dus nog circa 35 minuten te gaan……… We hadden geen telefoonnummer, er zat dus niets anders op dan de taxi te pakken. Maar ja, de trein was net aangekomen en er stonden circa 50 mensen te wachten op de taxi. Beetje lastig om aan 50 mensen uit te leggen dan jij de eerst volgende taxi moet hebben;-(. Dan maar hardlopen;-). Na een paar minuten lopen een taxi verderop tegen gehouden en snel naar het hotel. Rond 18:20 uur bij het hotel aangekomen……..gelukkig lag de laptop nog in de bus. Laptop gepakt, naar taxi gerend en toen weer snel terug naar het treinstation. En ja….net op tijd aangekomen op het treinstation;-). De trein in gesprongen en toen op weg naar Perth.

De treintocht van Adelaide naar Perth gaat met “The Indian Pacific”, is 2.900 km lang en duurt 3 dagen. Wederom een schitterende treintocht door het uitgestrekte Australië. De trein rijdt een groot deel van de reis over de Nullabor Plain (wat in het latijn betekent: geen bomen vlakte). Het is inderdaad een hele lege vlakte met rood zand, struikgewas en een klein boompje per 10 kilomater;-). In de Nullabor Plain rijden we over het langste rechte spoor zonder een enkele bocht ter wereld. Het rechte traject is 478 km lang. Tijdens deze lange treintocht stopt de trein onderweg in het afgelegen plaatsje Cook en de mijnstad Kalgoorlie.
De populatie in Cook is 4. Het is een voormalige railbouwers plaatsje en wordt uitsluitend gebruikt als wissel-/rustplaats voor de machinisten en voor het bij vullen van benzine en water.
Kalgoorlie is een mijnstad (met de grootste mijn ter wereld). In deze mijnstad zie je veel oude cowboy huizen in een moderne straat, waardoor het ook wel een cowboystadje lijkt;-).

Na 3 dagen en 2 nachten in de trein kwamen we zaterdagochtend eindelijk aan in Perth. Perth is een rijke stad, vanwege de grote mijnindustrie. Dat is ook goed te zien aan de vele dure gebouwen, huizen en winkels. De binnenstad is mooi, compact en heel gezellig. Het klimaat in Perth is mediterraan, dus lekker zonnig weer in de wintertijd. Een bezoek aan James Street (uitgaanswijk), het Central Business District (CBD), een lunch in Kings Garden en de Botanical Gardens en een bezoek aan Fremantle is een absolute must. Fremantle is een gezellig toeristenstadje met veel winkels, restaurants, bars, marktkraampjes en musea gewijd aan de rijke zeevaarders historie. Vele VOC schepen hebben dit gebied bezocht en/of zijn vergaan langs de ruige kustlijn.

Wij zijn nu onderweg van Sydney naar Buenos Aires. Volgende week kunnen jullie onze belevenissen in Sydney en onze eerste kennismaking met Buenos Aires lezen.

Hasta luego….

• 22 Juni 2012 - 18:01

Annelies:

Hello there,
    Happy birthday to you Kuarik! Kus uit de Vendee van BAM

• 22 Juni 2012 - 18:15

Schoonmama En Kees :

Lieve Lieve Kuarik en Martijn,

Van Harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag héééél
    ver weg, geniet ervan.
    Martijn ook voor jou de felicitaties.
    Knuffels en een dikke kus van ons.
    Schoon mama en schoon papa.

• 22 Juni 2012 - 18:20

Janny En Kees:

Opnieuw weer genieten van dit reisverslag en de mooie foto's
    Fijn om dit te lezen en te zien!
    Wel spannend zeg met die laptop en wat een geluk, gelukkig maar!
    We kijken weer uit naar de volgende belevenissen.
    Veel liefs en groeten vanuit de Varenmos.

• 22 Juni 2012 - 18:34

Raymond:

Ziet er weer goed uit! Veel plezier op deze bijzondere dag (ben je toch weer een week de oudste) en een goede reis naar Buenos Aires.

• 22 Juni 2012 - 19:07

Suzan&Horen:

Super leuk verhaal weer. De groeten van een jaloerse Arman. hahahaaa..
    Zo'n lange treinreis!! Wauw...
    Kuarik van harte gefeliciteerd.
    En veel plezier samen in Buenos Aires.
    -x-

• 23 Juni 2012 - 10:02

Setrak En Mayram:

Lieve Kuarik en Martijn,

Jippie weer zo`n mooi reisverslag en de foto`s weer adembenemed.
    He, dat kan echt niet hoor je laptop vergeten, want jullie reisverslagen en foto`s werken erug verslavend. We zitten er gewoon op te wachten en zodra jullie weer wat sturen is het weer een feest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Feest was het natuurlijk gisteren voor jullie ook, want kuarik jij was JARIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    van harte gefeliciteerd lieve Kuarik. Ik ga nu voor je zingen, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de glorieja hiep hiep hiep HOERA. Heb je het gehoord?????????. Nou ik heb haast geen stem meer over, maar dat is natuurlijk geen ramp dat trek ook wel weer bij. We wachten wel weer af wat voor moois jullie gaan beleven in Argentinie.

Dikke knuffel
    Setrak en Mayram

• 23 Juni 2012 - 21:58

PapaMama Hoogland ;):

Hollaaa!
    Daar krijgen jullie het bijna voor elkaar na paar jaar geleden een camera te vergeten in een warenhuis een laptop rond te slingeren tijdens een road trip. Ik dacht dat jullie het lesje wel hadden geleerd:P Jullie en Australie staan weer goed op de fotos. Wat een land is het ook.
    Veel plezier en bij terugkomst verwacht ik wel een vloeiend spaans sprekende koppel!

Dikke kus het Hooglandse thuisfront!

• 25 Juni 2012 - 19:19

Theo.hegeman:

Hoi kuarik en Martijn ,
    ik geef niet zo vaak een reactie maar ik volg jullie natuurlijk wel.
    super hoor al die mooie verhalen en plaatjes
    geniet er samen nog van en ik ben al spaanse woorden aan het oefenen voor als je weer bij het CVI aan het werk gaat
    gr theo