El Calafate, Iguazu en Buenos Aire - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kuarik & Martijn - WaarBenJij.nu El Calafate, Iguazu en Buenos Aire - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kuarik & Martijn - WaarBenJij.nu

El Calafate, Iguazu en Buenos Aire

Blijf op de hoogte en volg Kuarik & Martijn

25 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias!

Na 5 weken is er een eind gekomen aan onze mooie reis in Argentinië. We zitten nu te wachten op het vliegveld van Santiago op ons aansluitende vlucht naar Paaseiland.
Maar in dit laatste reisverslag vanuit Argentinië we willen jullie eerst nog vertellen over de mooie ervaringen die we in dit land de afgelopen twee weken hebben beleefd.

Anderhalf week geleden zijn we een weekend naar het zuiden van Argentinië gevlogen, Patagonië. In het stadje El Calafate verbleven we in een hotel tussen de schitterende met sneeuw bedekte bergen.
Door al het bevroren sneeuw op straat, hebben we de omgeving niet wandelend, maar glijdend verkend;-).

We hebben een bootexcursie meegemaakt in Los Glaciares National Park. Op een mooie catamaran hebben we de zon zien opgaan achter de bergen en ijsblokken. Super indrukwekkend!!!
We hebben gevaren over Lago Argentino naar drie enorm grote gletsjers, Upsala Glaciar (de grootste), Spegazinni Glacier en Glaciar Perito Moreno (de meest sensationele). Tijdens de vaart zie je heel veel ijsblokken in het water, grote, mooi gevormde rosten, afgebroken van de gletsjers.

In onze laatste week in Buenos Aires hebben we nog even wat bezienswaardigheden (weer) bezocht, Plaza de Mayo, Casa Rosada, de wijk Monserrat. Ook hebben we in een aantal mooie parken gewandeld. Parque Natural y Reseva Ecologico is een park met een mooi uitzicht op de skyline van Buenos Aires. Verder is het park niet zo bijzonder. Er zou een vijver met pelikanen moeten zijn, maar helaas was de vijver droog;-(. Dus ook geen pelikanen.

De parken in de wijk Palermo daarentegen zijn wel mooi en leuk om doorheen te lopen. Erg druk ook met mensen die met een waterfiets door de vijver fietsen, mensen op skeelers en rolschaatsen. We zijn ook naar Plaza Holanda (Parque del Rosedal) geweest, een park vol met standbeelden, rozen en vijvers. Leuk om even door een stukje Holland te lopen;-). Net als dat we door de straten van Palermo Soho liepen, en ook nog eens een Hollandse kroeg tegenkwamen. Zijn dat nou tekenen dat we naar huis moeten???? ;-).

Argentinië kunnen we natuurlijk niet verlaten zonder een echte tangoshow te hebben beleefd. We zijn naar het antieke, wereldberoemde café El Tortoni geweest. Een café waar vroeger veel tangoshows werden gegeven en veel bekenden zich verzamelden, zoals bijvoorbeeld Carlos Gardel (één van de belangrijkste personen/zangers in het ontstaan van de huidige vorm van de Argentijnse tango) en de Clintons. Het was een sensationele en grappige tangoshow, met mooie zang, tapdansen en vooral tango dans. Als we een video konden plaatsen, hadden jullie kunnen zien wat wij hebben geprobeerd te leren;-). Helaas lukt dat niet op de vernieuwde Waarbenjij.nu site;-(.

Over leren gesproken, onze Spaanse cursus hebben we afgesloten met een certificaat. Dus nu kunnen we officieel (een beetje) Spaans……que?.....;-).

Onze laatste indrukwekkende weekendtrip was naar de Iguazú watervallen in het Noorden van Argentinië. Dit ligt in de provincie Misiones , welke als een lange strook tussen Paraguay aan de ene kant en Brazilië aan de andere kant ligt. In een dubbeldekker met ruime stoelen hebben we 20 uur moeten reizen voor deze watervallen. Maar het was het zeker waard!

In het Iguazú National Park zijn een aantal mooie routes waar je langs kunt lopen en schitterende uitzichten op de watervallen hebt. Via de Circuito Superior zie je de watervallen van boven. Erg mooi, met zicht op een hele rij watervallen naast elkaar, en een mooi regenboog (zonder een pot goud aan het eind). Via Circuito Inferior kom je heel dichtbij de watervallen, waar je dus ook erg nat wordt;-).
Tijdens de routes kom je tussendoor ook nog langs andere, kleinere, watervallen (in totaal circa 280 watervallen!!!!). De langere route leidt je over het water naar de Garganta del Diablo (duivels mond). Ook dit was erg indrukwekkend om te zien. Zo veel watervallen naast elkaar en zoveel water dat naar beneden valt met heel veel lawaai. Echt een unieke ervaring;-).

In het stadje Puerto Iguazú is een park waar je zicht hebt op drie landen: Argentinië, Paraguay en Brazilië. Dus we hebben nog eens twee andere landen in Zuid-Amerika “gezien”;-).

Onze reis in Buenos Aires hebben we afgesloten met een heerlijk diner in het Armeens restaurant Sarkis. We waren gelukkig een van de eersten die binnenkwamen, want na ons werd het zo druk, dat er een uur later een lange rij mensen stonden te wachten. We hebben een paar kleinere heerlijke gerechten besteld. Het is het wachten ook wel waard voor die mensen die stonden te wachten. Super lekker en smaakvol eten!

Vergeet niet alle mooie foto's te bekijken;-)

Adiós!

• 31 Juli 2012 - 11:00

Mama Janny En Kees:

Lieve allebei,

Het hoort er natuurlijk bij, ook op dit reisverslag een reactie!
    Geweldig, fantastisch, maar wel erg koud lijkt mij, het lijkt de Noordpool
    wel. Mooie foto's en weer een mooi geschreven verhaal.
    Alle ervaringen van alle landen die jullie hebben bezocht moeten in een
    woord Grandioos worden genoemd!
    Wij hebben mee mogen reizen met jullie in dit half jaar naar alle landen en gebieden die jullie
    hebben bezocht en gezien!

Onvergetelijk voor jullie beiden Martijn en Kuarik.

Veel liefs en knuffels van Mama en Kees