Sydney en de eerste dagen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kuarik & Martijn - WaarBenJij.nu Sydney en de eerste dagen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kuarik & Martijn - WaarBenJij.nu

Sydney en de eerste dagen in Buenos Aires

Door: Kuarik en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Kuarik & Martijn

28 Juni 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias chico’s!

Na 2,5 maand Melbourne als home base gehad te hebben, werd het toch echt tijd om afscheid te nemen van de familie daar;-(. Na wat traantjes weg gepinkt te hebben, zijn we voor de laatste dagen in Australië naar Sydney gevlogen.

We hadden geluk met het weer en hebben dus lekker rond kunnen lopen in deze mooie stad. Sydney is groot en heeft heel veel te bieden. Het stadcentrum bestaat uit veel wolkenkrabbers en historische kleinere gebouwen. De hoofdstraten zijn lang en druk. Net als in Melbourne heb je hier ook veel shopping malls, waaronder het mooie authentieke Queen Victoria Building met een schitterende galerij met allerlei aparte winkeltjes, waaronder een leuke hobbywinkel en speelgoedwinkel met heel originele speelgoed.

We hebben uiteraard het bekende Opera House en de Sydney Harbour Bridge gezien en een heeeeeeleboel foto’s gemaakt;-). Langs een mooie haven en gezellige boulevard vol met restaurantjes loop je naar het Opera House, waar je vervolgens een mooi uitzicht hebt op de Harbour Bridge. Een andere mooie gezellige haven is Darling Harbour, waar je veel attracties hebt zoals IMAX, Sydney Aquarium, Madame Tussaud.

Onze appartement stond in de wijk Randwick, dichtbij Coogee Beach. Hier hebben we dan ook lekker langs het strand gelopen. Natuurlijk hebben we het beroemde Bondi Beach en de lifeguards opgezocht. Het was te koud om te zwemmen, maar wel mooi om rond te lopen en te kijken naar surfers/surfers-to-be.

Rondom het centrum heb je een aantal (grote) parken, waar je even lekker aan de stadsdrukte kunt ontsnappen. Waaronder een Chinese garden, een erg mooie Chinese tuin met paviljoens, waterstromen, rotsen, boompjes, e.d.

Vanuit Sydney Harbour kan je een aantal trips met de ferry maken. We zijn een dagje naar Manly gegaan, een wijk van Sydney. Deze 30 minuten durende tocht gaat door Sydney Harbour en biedt een mooi uitzicht op de stad, Harbour bridge en Opera House. Op Manly hebben we een 3 uur durende wandeling gemaakt door het centrum, strand, wetlands en naar het einde van het schiereiland. Het was schitterend weer, dus bij het uitkijkpunt was het stadscentrum en de haven van Sydney goed te zien. Op de veerboot terug van Manly naar Sydney hadden we een schitterend uitzicht op de stad met de zonsondergang……….….zie foto’s;-).

Na Sydney hebben we afscheid genomen van Australië en zijn we door gaan reizen naar Argentinië. Na bijna een hele dag reizen, overstappen, wachten, securitychecks, customs via Nieuw Zeeland en Chili zijn we veilig aangekomen in Buenos Aires;-)!

De aankomende weken verblijven we in Buenos Aires. Vanuit Buenos Aires gaan we Argentinië verder verkennen, zoals Patagonia, de Pampa’s en Iguazu. Buenos Aires is een grote, hectische wereldstad. De stad is makkelijk te bereizen met de metro en te voet, een metrokaartje kost maar 50 cent per rit. Je moet er wel tegen kunnen om ’s ochtends en ’s middags als een sardientje in een blik in de metro te zitten;-(.

Ons appartement in de wijk El Abasto staat naast een heel groot shopping mall “Abasto”, leuk voor Kuarik……;-). Verder zijn een supermarkt, winkelstraat en metrostation heel dichtbij (200 meter). Dus een ideale plek voor een toerist.

Om iets meer te doen dan uitsluitend als toerist door een stad te wandelen, hebben we besloten om in Buenos Aires Spaanse taallessen te volgen. Dus dat betekent voor ons 4 weken lang, 4 uur per dag naar school;-). En dat nadat onze laatste schooldag minstens 10 jaar geleden was……;-). De eerste lessen hebben we inmiddels gehad. Het is best veel, moeilijk en het gaat snel, maar we hebben toch al wat opgepikt. Hopelijk spreken we over 4 weken al een aardig woordje Spaans.

Tango dansen is een must-do in Buenos Aires, dus gaan wij dat ook doen;-). Onze eerste tango les hebben we al gehad! Best lastig nog, de stappen onthouden, je houding en vooral te proberen andere mensen niet omver te dansen. Foto’s en films van onze Spaanse lessen willen we nog wel met jullie delen, maar de tangolessen houden we nog even voor ons zelf;-)

Wij gaan nu weer verder met het Spaans leren, Tango dansen en het ontdekken van Buenos Aires en Argentinië!

Hasta la vista!!

• 28 Juni 2012 - 20:55

Serop:

Zit er goed uit Sis! Leuk die plekken in Sydney en dat jullie naar Manly zijn geweest. Jammer dat het zonnetje niet scheen toen jullie in Manly waren want dan is het mooooier ;)
    Nu even aan de studie in Argentinie. We zijn bijna de dagen aan het aftellen.

Buena suerte!

xx

• 29 Juni 2012 - 08:50

Marijke En Ton:

Ha die Martijn,
    Van harte met je verjaardag!!
    Nu zijn jullie dus weer even oud.
    Grappig dat jullie op Bondi Beach zijn geweest.
    Wij keken regelmatig naar die tv-serie van "Bondi rescue"
    Nog kennis gemaakt met Maxi, Hoppo of Kerrbox?
    De foto's zijn trouwens weer mooi!
    Succes met de lessen Spaans!!

Groetjes van Marijke en Ton.

• 29 Juni 2012 - 21:07

Suzan&Horen:

Martijn van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Goed blijven oefenen met de die Tango. Kunnen jullie het ons laten zien in Nederland! hahahaaa...
    Wat leuk dat jullie Spaanse les volgen. Stoer!
    Veel plezier!!! -x-

• 29 Juni 2012 - 21:10

Tante Mayram:

Lieve Amiga en Lieve Amigo,

Nou de foto`s en de plekken waar jullie zijn geweest en nu zijn, zijn weer erug mooi!!!!
    Het is weer genieten vanaf hier.
    Martijn amigo van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zal ik ook voor jou effe zingen? Nou daar gaat die dan, lang zal hij leven in de glorieja in de gloriejaaaaaaaaaa hiep hiep hoera. Goed opletten tijdens de Spaanse lessen hoor, want dan kunnen jullie ons ook wat leren. En de Tango hou hem in jullie benen zodat wij het hier ook kunnen zien en van jullie kunnen leren, afgesproken?!!!!!!!!!!!!!!! oke dan.

Hele dikke dikke knuffel van mijn

• 30 Juni 2012 - 08:17

Jw:

hola señor martijn,
    feliz cumpleaños!
    saludos de sus compañeros

• 02 Juli 2012 - 17:28

Cees En Janny:

Hasta la vista,
    Ook aan jullie, wij hier in Holland hangen nog steeds aan jullie lippen
    wat een vervelend leven hebben jullie toch, ik zou niet willen ruilen!!!!
    Wij zijn lekker in Duitsland op wereldreis geweest, we zijn wel 5 dagen weggeweest nou nou wat hebben wij veel gezien, bergen, kerken, watervallen van wel 4 meter, en tevens veel van onze leeftijdgenoten (da's pas genieten).

Nu mogen we gelukkig weer werken!
    Geniet en veel liefs van Cees en mama (schoon....)

• 04 Juli 2012 - 18:34

Vera Plikyan:

w at een mooie fotos schatjes leuk dat jullie spaans leert stoer oor nogmaals van hartijke gefeliciteerd kusjes van onze alle